همه چی درباره ماشین ها

طرز کار انواع قسمت های خودرو/اطلاعات درباره ی سوپراسپرت ها و تندروترین های روز

همه چی درباره ماشین ها

طرز کار انواع قسمت های خودرو/اطلاعات درباره ی سوپراسپرت ها و تندروترین های روز

اختتامیه

سلام دوستان 

می خواستم بگم من در این وبلاگو تخته کردم . 

اگر سوالی داشتید در اینجا مطرح کنید. 

ممنون.

انواع خودروها (کوپه و ...)

خودروها انواع بسیاری دارند که اینجا درباره ی آن ها توضیح می دهم. 

۱ـ خودرو های SUV : همان خودروهای شاسی بلند هستند مانند کیا موهاوی  

 

2_ خودرو های کوپه (coupe) : خودرو های 2 در هستند ولی جا برای 4 سرنشین (2 تا جلو و 2 تا عقب) دارند مانند هیوندای جنسیس کوپه 

 

3_ خودرو های سدان (sedan) : پرطرفدار ترین نوع خودرو است و دارای 4 در می باشد و جا برای 4 یا 5 سرنشین دارد مانند مزدا 3  . 

 

4_ خودرو های استیشن واگن (station wagon) :مانند وانت هستند اما پنجره های آن ها بیشتر است.دری در عقب دارند و صندلی هایی در پشت دارند که می توان آن ها را تا کرد. 

 

5_خودرو های هاچ بک (hatchback) : خودرو هایی که فضای صندوق عقب آن ها کم است ولی مانند خودرو های سدان اند مانند پراید هاچ بک. 

 

6_ خودرو های اسپرت (sport) : خودرو هایی که دارای 2 در هستند و جا برای 2 سرنشین دارند و فاصله ی شاسی آن ها تا زمین کم است مانند مرسدس بنز SLR مک لارن   

 

7_خودرو های رودستر (roadster) : خودرو هایی هستند که سقف آن ها باز است مانند پاگانی زوندا رودستر که گران ترین رودستر جهان است .  

 

8_ خودرو های اسپایدر (SPIDER) : خودرو هایی که دارای سقف تا شو هستند.

اسباب های اندازه گیری مورد استفاده راننده

در اینجا به طور مختصر درباره ی برخی وسایل اندازه گیری در اتومبیل توضیح می دهیم: 

سرعت سنج:سرعت حرکت اتومبیل را بر حسب کیلومتر یا مایل در ساعت نشان می دهد(هر مایل=1.608 کیلومتر).  

کیلومتر شمار:کل مسافتی را که اتومبیل پیموده است بر حسب کیلومتر یا مایل نشان می دهد. 

دورسنج:سرعت موتور را بر حسب دور در دقیقه(rpm)نشان می دهد. 

توجه:در خودرویی مانند بوگاتی ویرون وسیله ای وجود دارد که میزان قدرت موتور را بر حسب اسب بخار به راننده نشان می دهد

برخی از سیستم های ایمنی خودرو

برخی سیستم های ایمنی خودرو 

 

امروزه بیش از 400 میلیون خودرو در جهان وجود دارد.بیشتر آن ها 4 چرخ دارند.هر چند برخی 3 چرخ دارند و برخی 16 چرخ دارند. 

خودرو های جدید با در نظر گرفتن ایمنی طراحی می شوند.اتاق سرنشین در برابر فرو ریختن بر اثر تصادف مقاوم است و جلو و عقب آن برای له شدن طراحی می شوند.کمر بند هایی در اتومبیل ها نصب شده که از پرتاب سرنشینان به طرف شیشه ی جلو جلوگیری می کند و قفل های مخصوصی که مانع باز شدن ناگهانی درها می شود.پنجره ها از شیشه های ایمنی ساخته شده اند که در صورت شکسته شدن لبه ی تیز ندارند.در داخل درهای بعضی از اتومبیل ها میله هایی گذاشته شده است که سرنشینان را در مقابل ضربه های جانبی حفظ می کند.برخی از خودرو ها مجهز به سیستم ترمز های ABS یا همان مخففanti lock breaking system هست که از میزان لغزش تایرها می کاهد

تاریخچه ی خودرو

تاریخچه ی خودرو  

اولین اتومبیل های بنزین سوز در آلمان در دهه ی 1880 میلادی ساخته شد.سرنشینان آن ها در فضای باز می نشستند و در بریتانیا فردی در جلوی اتومبیل راه می رفت و پرچم قرمزی را تکان می داد.در اوایل اتومبیل سواری بسیار پرهزینه بود ولی در سال 1907 میلادی هنری فورد در آمریکا شروع به ساختن اتومبیل قابل اعتماد و ارزان مدل T کرد. در دهه ی 1920 میلادی انواع اتو مبیل های ارزان قیمت در دسترس قرار گرفت و نوع معمولی (سدان) مورد پسند همه قرار گرفت.از آن به بعد اصطلاحات زیادی صورت گرفته است ولی طرح اولیه ی اتومبیل بسیار کم تغییر کرده است