همه چی درباره ماشین ها

طرز کار انواع قسمت های خودرو/اطلاعات درباره ی سوپراسپرت ها و تندروترین های روز

همه چی درباره ماشین ها

طرز کار انواع قسمت های خودرو/اطلاعات درباره ی سوپراسپرت ها و تندروترین های روز

اخبار روز خودرو

مرکز پورشه تهران به طور رسمی افتتاح شد 

 

پرده‏برداری رسمی از پورشه پانامرا در تهران
 عصر روز چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه طی مراسمی که از سوی شرکت معین موتورز برگزار گردید مرکز پورشه تهران و تعمیرگاه تازه تأسیس پورشه در کیلومتر 11 جاده مخصوص کرج رسماً افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار مجله ماشین در این مراسم مجموعه مدل‏های جدید پورشه به نمایش درآمد. ابتدا مهمانان با اتومبیل‏های خود به محل پارکینگ مجتمع که در ضلع شمالی مجموعه هدایت می‏شدند و در آنجا تعداد زیادی پورشه کاین کار انتقال مهمانان را به محل اصلی بر عهده داشتند. در مقابل در ورودی مرکز دو دستگاه پورشه 911 قدیمی مربوط به دهه‏های 60 و 70 به نمایش درآمده بودند. نمای ساختمان آلومینیمی بود و طراحی آن دقیقاً براساس استانداردهای نمایندگی‏های پورشه در سراسر دنیا انجام شده بود.
با ورود به سالن چهار دستگاه اتومبیل جلب توجه می‏کردند که شامل یک دستگاه باکستر به رنگ آبی کاربنی، یک کایمن قرمز با رینگ‏های چرخ مشکی، یک دستگاه پورشه 911 کاررا 4 کروک زرد رنگ و یک مدل کاین بودند.
سالن همچنین شامل غرفه‏هایی نظیر اقلام سفارشی و همچنین کالاهای تبلیغاتی همچون ساعت، ماکت، کلاه و... بود. در اواسط مراسم بود که از مهمانان دعوت شد به سمت دیگر سالن بروند و شاهد سخنرانی آقایان «مشایخی» معاونت مدیر عامل، «بهبهانی» مالک برند پورشه در ایران و «‏هافرمن» معاونت فروش پورشه باشند. در ادامه این مراسم از یک دستگاه پانامرا سفید رنگ پرده‏برداری شد.. در حاشیه مراسم پارکینگ شرکت معین موتور دیدنی بود چرا که از انواع اتومبیل‏های گران‏قیمت مهمانان پر شده بود.
 

بوگاتی با قدرتی بیشتر 

  

کمپانی بوگاتی هنوز هم به ساخت ابر اتومبیل خود به نام «ویرون» به خود می بالد اما بعید نیست که به زودی محصول قدرتمند و سریع تری را نیز به دنیا معرفی کند.
مدیران این خودروساز ایتالیایی تصمیم گرفته اند که ورسیون تازه ای که ویرون را با عنوانgt بسازند که توان خروجی آن بیشتر و سرعت آن نیز بالاتر است.
ظاهراً هدف بزرگ مدیران بوگاتی رسیدن به قدرت 1350 اسب بخار است اما به گمان شماری از مهندسان بوگاتی رسیدن به رقم 1200 اسب بخار منطقی تر و معقول تر است.
برخی از منابع رسمی نیز از نظارت مستقیم دکتر «فردیناند پیچ» مدیر مشهور کمپانی فولکس واگن در این پروژه خبر داده اند.التبه هنوز خبر دقیق از برنامه ریزی بوگاتی برای تغییرات از پیش تعیین شده برای مدل ویرون منتشر نشده اما باید منتظر یک هیولای مخوفتر بود
.  

 


توانایی هک کامپیوتر خودرو ها توسط هکرها 

 


محققان با بررسی دقیق سیستم های رایانه ای مورد استفاده در اتومبیل ها به این نتیجه رسیده اند که این سیستم ها هم توسط هکرها قابل دستکاری بوده و این مساله ممکن است نتایج بسیار خطرناکی را به همراه آورد.
بر اساس گزارشی که در این زمینه در یک کنفرانس امنیتی در اوکلند کالیفرنیا ارائه شده، هکرها می توانند با دستکاری سیستم های رایانه ای ماشین های آخرین مدل حتی موتور و ترمز آنها را از کار بیندازند و فجایع انسانی به بار آورند.
برای این کار تنها کافی است که کدهای مخرب و آلوده هکرها وارد سیستم های رایانه ای اتومبیل ها شود و در نتیجه هرگونه دستکاری در عملکرد خودرو ممکن خواهد بود. این دستکاری ها از تغییر دور موتور تا خاموش و روشن کردن دستگاه پخش ، قفل کردن درب خودرو ، دستکاری سیستم تهویه مطبوع را شامل می شود.
کارشناسان معتقدند با توجه به استفاده روزافزون از رایانه ها و سیستم های رایانه ای در اتومبیل ها بی توجهی به این مساله فاجعه بار بوده و ضروری است شرکت های سازنده اتومبیل هر چه سریع تر برای مقابله با این سوءاستفاده ها تمهیدات جدی اتخاذ کنند.
جالب آنکه بررسی ها حاکی است در بسیاری از موارد با وصل کردن یک لپ تاپ به سیستم عیب یابی خودروهای مدرن و جدید به راحتی می توان آنها را دستکاری کرد.
برای این کار یک اتصال بی سیم به لپ تاپ کافی خواهد بود. 

ایرانی ها برای بنز خودروی مفهومی طراحی کردند 

 

در حالی که مدیرعامل شرکت خودروسازی دایملر آلمان چندی پیش در اظهاراتی اعلام کرد که این شرکت روابط خود را با ایران کاهش داده یا قطع می‌کند، با این وجود به نظر می‌رسد این سخنان چندان قابلیت عملیاتی شدن نداشته باشند.
جدای از همه اظهارنظرهای مثبت و منفی انجام شده در زمینه قطع همکاری دایملر و واحد زیرمجموعه آن یعنی مرسدس بنز با ایران، در تازه‌ترین خبر منتشر شده اعلام شد که یک مهندس ایرانی خودرویی مناسب حرکت در خارج از جاده و مسیرهای طبیعی را به سفارش شرکت مرسدس بنز آلمان طراحی کرده است.
سایت معتبر مجله خودرو در گزارشی نوشت که سیامک روحی دهکردی، یکی از مهندسان طراح شرکت خودروسازی سایپا خودرویی را با نام "هگزاویل" به سفارش مرسدس بنز طراحی کرده است.
این خودرو که طول آن حدود 4.8 متر است و نکته جالب اینجاست که از روی ساختار ظاهری یک حشره طراحی شده است. وزن این خودرو نیز به صورت مساوی میان سه محورش توزیع می‌شود.
همچنین این خودرو دارای شش چرخ بوده و دارای چارچوبی بسیار انعطاف‌پذیر و مناسب حرکت در مسیرهای ناهموار است. خودرو فوق دارای شکلی متقارن بوده و از موتور دیزلی و نظام انتقال هیدرولیک برای حرکت استفاده می‌کند.
سیامک روحی دهکردی پیش از این و در سال 2008 میلادی نیز خودرویی با نام زوبین برای شرکت فراری طراحی کرده بود که در آن زمان بیش از 16 هزار نفر از آن بازدید کردند.
تعداد دیگری از سایت‌های معتبر صنعت خودروسازی جهان نیز اقدام به انتشار این خبر کرده‌اند.
گفتنی است، شرکت بنز آلمان هم‌اکنون با شرکت‌های ایرانی ایران خودرو و ایران خودرو دیزل در زمینه تولید خودروهای سواری و تجاری همکاری دارد. 

 

هیوندای وظیفه ی جابجایی تیم های جام جهانی را بر عهده گرفت 

 


شرکت خودروسازی هیوندای موتور کره‌ جنوبی بیش از 600 دستگاه از خودروهای خود را تحویل فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) داد.این خودروها شامل 609 دستگاه خودروی سواری و ون و 32 دستگاه اتوبوس می‌شود و قرار است از این خودروها در حمل و نقل تیم‌های مختلف و مسوولان مربوط به آن‌ها استفاده شود.
قائم‌مقام بخش بازاریابی هیوندای در این باره گفت: ما به همکاری با فیفا برای برگزاری رویداد تاریخی جام جهانی فوتبال در آفریقای جنوبی افتخار می‌کنیم. این همایش بزرگ ورزشی به ما فرصتی بی‌نظیری داده تا قابلیت‌های خود را در زمینه حمل و نقل نمایش دهیم.
کمتر از دو هفته دیگر رقابت‌های جام جهانی فوتبال در آفریقای جنوبی برگزار می‌شود.
شرکت هیوندای به مدت 11 سال است که با فیفا در زمینه تامین وسایل حمل و نقل تیم‌ها در هنگام برگزاری رقابت‌های جام جهانی فوتبال همکاری می‌کند.
هیوندای قصد دارد در جام جهانی 2014 برزیل نیز با فیفا در زمینه تامین خودروهای حمل و نقل تیم‌ها همکاری کند. 

 

محصول جدید کادیلاک یک محصول عاطفی 

 

حتی بحران‌های فراگیر اقتصادی که سراسر جهان را به چالش کشانده است نیز مانع از آن نشده تا شرکت‌های خودروساز از تولید محصولات لوکس و گران قیمت دست بکشند.
برند کادیلاک که البته در این سال‌ها و برخلاف سالیان گذشته با دامنه فعالیت به مراتب محدودتری به کار خود ادامه می‌دهد، از جمله این شرکت‌هاست و cadillac cts coupe 2011 نیز نمونه بارزی از نسل جدید چنین خودروهایی است. این خودرو تنها چند هفته پیش به‌طور رسمی رونمایی شد و قرار است بزودی وارد بازارهای جهانی شود. اما از هم اکنون پرسش بزرگی مطرح می‌شود: آیا cadillac cts coupe 2011می‌تواند جواهر گرانبها و شایسته‌ای برای انگشتر کادیلاک باشد؟
2011 cadillac cts coupe تلفیقی از لوکس‌گرایی و ویژگی‌های یک خودروی اسپرت است. شاید بتوان مدعی شد کادیلاک تلاش کرده تا با ارائه این محصول جدید نه تنها از قافله خودروهای سرعتی عقب نماند بلکه همچون گذشته جای مستحکمی در میان برندهای متخصص در زمینه طراحی و تولید محصولات تجملاتی دست و پا کند. برایان نسبیت، مدیر عامل کادیلاک می‌گوید: cadillac cts coupe 2011نقطه کانونی جدید برند کادیلاک به شمار می‌آید، جایی که تلاش شده است طراحی پیوند عمیقی با قابلیت‌های تکنیکی داشته باشد.
این خودرو از آن دسته خودروهایی است که برگرفته از مدل‌های مفهومی است. نخستین بار در نمایشگاه خودروی دیترویت سال 2008 بود که نمونه اولیه و مفهومی این خودرو به نمایش گذاشته شد. در آن استقبال عمومی از خودرو قابل توجه بود هرچند مدیران ارشد کادیلاک پیش‌بینی استقبال چشمگیرتری را داشتند.

* طراحی

این خودرو محصولی از استودیوی طراحی کادیلاک به شمار می‌آید؛ جایی که مجموعه‌ای از طراحان خودرو با تکیه بر یک استراتژی همیشگی یعنی تلفیق علم و هنر به کار خود ادامه می‌دهند. مکس والف، مدیر بخش طراحی خارجی کادیلاک می‌گوید: کادیلاک همواره یک برند عاطفی بوده چون تلاش کرده است بدون توجه به سبک و سیاق بدنه جلوه گاهی از هنر باشد! شاید این اظهارنظر عجیب یکی از مدیران ارشد کادیلاک نشان از آن داشته باشد که برای کادیلاک خاص بودن و خاص ماندن همواره یک خط کاری تغییرناپذیر است. این خودرو از حیث ابعاد با محصول شناخته شده دیگر این برند یعنی cts تفاوت چند میلی‌متری دارد اما زمانی که به جزئیات دقت می‌کنیم، با دنیایی از تفاوت‌ها روبه‌رو می‌شویم.

* فراوانی فناوری‌های مدرن

در cadillac cts coupe 2011 تا چشم کار می‌کند، ردپایی از تازه‌های فناوری دیده می‌شود. برای استفاده از قسمت در از جمله تغییر وضعیت شیشه و حتی باز و بسته کردن درها دیگر خبری از انبوهی از کلیدها و دستگیره‌ها نیست. همه چیز در یک صفحه کوچک لمسی خلاصه شده است. راننده و سرنشین می‌توانند با لمس این صفحه حتی از باز و بسته کردن درهای خودرو نیز لذت ببرند.
کارشناسان امور خودرو این بخش از cadillac cts coupe2011 را نشانه یکی از اصلی‌ترین پیشرفت‌های صورت گرفته در خطوط کاری کادیلاک می‌دانند. این خودرو ابعادی قابل توجه دارد و برای آن‌که نه تنها سرعتی چشمگیر داشته و از حیث زیبایی نیز متفاوت از سایر رقبا باشد، در طراحی ظاهری آن دست به ابتکار عمل دیدنی زده شده است. شیشه جلو زاویه تندتری نسبت به محصولات قبلی دارد (زاویه 3‌/‌62 درجه) و در عین حال شیشه عقب نیز عملا در وضعیت افقی قرار دارد. تلفیق این دو نکته یعنی محصولی ساخته شده که کاملا آیرودینامیک بوده و در سرعت‌های بالا بی‌شباهت به تکه فلزی نیست که در میان هوا و زمین به حالت شناور درآمده است
.همچون نسل جدید خودروهای مدرن، استفاده از فناوری چراغ‌های led در این خودرو نیز بخوبی دیده می‌شود. نتیجه این کار چیزی نیست جز افزایش ایمنی خودرو و سلامت سرنشینان آن در روزهای ابری و هوای مه آلود. در قسمت سقف خودرو نیز بخش مخصوصی برای آنتن آن در نظر گرفته شده است. این آنتن متعلق به یک رادیوی ماهواره‌ای است که در کمتر خودرویی نمونه مشابه آن دیده شده است.
در نگاه نخست شکل و شمایل این خودرو سادگی هیجان‌انگیزی را به بیننده القا می‌کند. نکته مهم این است که بخش‌هایی از بدنه خودرو بخصوص قسمت‌هایی که دارای انحنا هستند، به طور کاملا دستی قالب‌گیری و ساخته شده‌اند. قسمت ضربه‌گیر عقب خودرو از جمله این بخش‌هاست.بخش قابل توجهی از ایده‌های فناورانه‌ای که در این خودرو دیده می‌شود، به قسمت موتوری آن باز می‌گردد. تلفیق موتور 6 سیلندر تزریق مستقیم سوخت با سیستم 6 دنده‌ای دستی از جمله این ایده‌ها به شمار می‌آید. فناوری تزریق مستقیم سوخت موجب انتقال دقیق تر سوخت در موتور شده و در نتیجه بهره‌وری در فرآیند احتراق افزایش پیدا می‌کند که این فرآیند نتیجه‌ای جز افزایش قدرت یافتن بیشتر خودرو در عین مصرف سوخت پایین و کاستن از آلاینده‌های کربنی ندارد. تحقیقات نشان داده‌اند به‌کارگیری این فناوری موجب می‌شود تا حین استارت زدن اولیه خودرو، تا 25 درصد آلاینده هیدروکربنی کمتری تولید شود.
cadillac cts coupe 2011 نقطه کانونی جدید برند کادیلاک به شمار می‌آید، جایی که تلاش شده است طراحی، پیوند عمیقی با قابلیت‌های تکنیکی داشته باشد.

* از داخل خودرو چه خبر؟

استفاده از چرم دست سوز شده در تمامی قسمت‌های داخلی خودرو یکی از نقاط چشمگیر آن به شمار می‌آید. ردپای این چرم حتی روی کنسول مرکزی خودرو نیز دیده می‌شود. صندلی‌های جلویی این قابلیت را دارند تا در 12 وضعیت مختلف قرار گیرند. این قابلیت به معنای آن است که راننده و سرنشینان حتی در سفرهایی که ساعت‌ها به طول می‌انجامد، می‌توانند با انتخاب وضعیت‌های متنوع خستگی را از خود دور کنند. اما این تازه آغاز یک ماجراجویی است. 2011 cadillac cts coupe که قرار است از چند ماه آینده روانه بازارهای جهانی شود، به پخش‌کننده پیشرفته mp3 یک دستگاه ipod مجهز است. هارد درایو خودرو 40 گیگابایت حافظه دارد. سیستم مسیریابی خودرو نیز به روز بوده و قابلیت انطباق‌پذیری بالایی دارد. گذشته از تمامی این موارد در این خودرو از فناوری بلوتوث نیز استفاده شده است. همچنین بهره‌گیری از فناوری دسترسی بدون کلید به خودرو و روشن کردن هوشمندانه و از راه دور نیز از جمله برگ‌های برنده آن به شمار می‌آیند. cadillac cts coupe 2011 به سیستم دوربین عقبی نیز مجهز است که البته با توجه به ابعاد قابل توجه خودرو و آینه شیشه عقبی آن عملا افقی است، وجود این سیستم یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر بوده است.
گرچه کارشناسان خودرو انتقادهایی را نیز متوجه این خودرو دانسته‌اند (از جمله شیشه عقبی خودرو که شاید بیش از حد به وضعیت افقی نزدیک شده است) با این حال باید پذیرفت که cadillac cts coupe 2011 در مسیر جهانی طراحی و ارائه خودروهای لوکس و اسپرت یکی از پیشروها به شمار می‌آید. البته همه چیز به ماه‌های آتی و استقبال خریداران از این خودرو بستگی دارد. 

 

سوبارو ایمن ترین خودروی ژاپن 

 

نسل جدید سوبارو لگاسی به عنوان ایمن ترین خودروی ژاپن معرفی شد.
بررسی های انجام شده از سوی انجمن خودروسازان ژاپن حاکی از آن است که این خودرو توانسته بیش از بقیه سواری ها نظر داوران را به خود جلب کند.
برای سومین سال پیاپی است که سوبارو عنوان ایمن ترین خودروی سال را در ژاپن از آن خود می کند. در دوره های گذشته نیز سوبارو فورستر و ایپرزا این عنوان را به دست آورده بودند.
انجمن خودروسازان ژاپن آزمایش های میدانی مستمر و دقیقی را بر روی خودروهای انتخاب شده انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که برای سرنشینان جلو سوبارو بیش از بقیه امنیت به همراه آورده است.
سوبارو لگاس جدید از سوی انجمن ایمنی و بزرگراههای آمریکا نیز به عنوان خودروی برتر در زمینه ایمنی انتخاب شده است.این خودرو در آزمایش تصادف توانسته میانگین 5 ستاره را از آن خود کند. جالب است که حتی عابران نیز در برخورد احتمالی با این خودرو کمترین آسیب را می بینند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد